Friday, January 7, 2011

Thursday, January 6, 2011

Alyssa Bernal - Cali, Cali, Cali



Shot using DSLR. by Wong Fu Production.

Monday, January 3, 2011

salam tahun baharu

Assalamualaikum wbh dan salam 1 Malaysia

hari ni 3 hari kita dalam tahun 2011. apa macam? mesti ada azam baru, azam lama yang baru dan banyak lagi la.

tahun ini untuk aku lah, insyallah AKUreka akan jadi satu brand name yang mantap diuruskan oleh 5 orang pemegang share holder yang amat serasi. tunggu dan lihat ok.

untuk aku pulak? azam baharu hmmmm…biase je, harapan aku AKUreka adalah lebih gemilang, terbilang.

Ok, itu sahaja untuk kali ini, diharap, anda  terus sudi melawat blog ini

akurekas

Wednesday, December 22, 2010

Album AKUreka

 

IMG_8874

IMG_8856

Photo by : Rudy Iskandar | AKUreka Production

Contact : 

Email : rudyiskandarphotography@gmail.com

Phone : +60198665744 (WhatsApp)

Monday, December 20, 2010

Wedding : Firdaus & Faziela

pasangan yang cool, sentiasa ketawa dan penuh bertenaga.

IMG_7693

IMG_8350

IMG_8774

Photo by : Rudy Iskandar | AKUreka Production

Contact : 

Email : aku.akureka@gmail.com

Phone : +60178034340 / +60138220035

Thursday, December 16, 2010

Tolong Reload

IMG_7561 copy

Assalamualaikum Wbh

Alahai kesian aku tengok SMS diatas tu, dah nama kaki penipu, penipu jugak. Kalau orang yang kategori lurus bendul, kan dah terbeli reload tu.

Nota Kaki : tak layan SMS sampah camni.

Tuesday, December 14, 2010

Wedding : Faizal & Baiduri

IMG_6544

IMG_6559

IMG_6566

Photo by : Rudy Iskandar | AKUreka Production

Contact : 

Email : aku.akureka@gmail.com

Phone : +60178034340 / +60138220035

Monday, December 13, 2010

Teaser : Firdaus & Faziela

IMG_6176 copy

AKUReka PRoduction 2010 | Phone : +60138220035 for bookings

Email : aku.akureka@gmail.com

Thursday, December 9, 2010

Kenapa saya guna Full Frame DSLR

IMG00046-20101127-0853 copy

Assalamualaikum wbh dan salam sejahtera

Tentu korang nak tahu kenapa aku berkata sedemikian, harus diingati, entry ni bukan untuk meracun kepada anda yang memiliki DSLR yang ada crop factor untuk upgrade ke Full Frame.

antara sebab-sebab aku guna Full Frame dalam kerja Fotografi aku :

1- Lensa 50mm adalah 50mm dan bukan 50mm didarab dengan 1.6 atau 1.5 crop factor.

2- Depth of field daripada Full Frame lebih lemak berkrim.

3-Warna daripada Full Frame lebih menyerlah.

Tidak bermakna kamera DSLR anda yang ada crop factor tidak boleh menghasilkan imej yang menarik. dan yang paling penting

“ Bukan sebab peralatan kamera yang canggih membuat gambar anda lebih cantik tetapi orang yang mengambil gambar menggunakan kamera tersebut haruslah PANDAI menggunakan kamera tersebut walaupun kamera murah atau kualiti rendah”

jadi renung-renung, selamat mengambil gambar!