Friday, January 7, 2011
Thursday, January 6, 2011
Monday, January 3, 2011
salam tahun baharu
Assalamualaikum wbh dan salam 1 Malaysia
hari ni 3 hari kita dalam tahun 2011. apa macam? mesti ada azam baru, azam lama yang baru dan banyak lagi la.
tahun ini untuk aku lah, insyallah AKUreka akan jadi satu brand name yang mantap diuruskan oleh 5 orang pemegang share holder yang amat serasi. tunggu dan lihat ok.
untuk aku pulak? azam baharu hmmmm…biase je, harapan aku AKUreka adalah lebih gemilang, terbilang.
Ok, itu sahaja untuk kali ini, diharap, anda terus sudi melawat blog ini
Sunday, December 26, 2010
Software that I use for editing my picture
Capture One (http://www.phaseone.com/)
Adpbe Photoshop CS3 (now they have CS5) http://www.adobe.com/products/photoshop/compare/
I only use two.
Wednesday, December 22, 2010
Album AKUreka
Photo by : Rudy Iskandar | AKUreka Production
Contact :
Email : rudyiskandarphotography@gmail.com
Phone : +60198665744 (WhatsApp)
Monday, December 20, 2010
Wedding : Firdaus & Faziela
pasangan yang cool, sentiasa ketawa dan penuh bertenaga.
Photo by : Rudy Iskandar | AKUreka Production
Contact :
Email : aku.akureka@gmail.com
Phone : +60178034340 / +60138220035
Thursday, December 16, 2010
Tolong Reload
Assalamualaikum Wbh
Alahai kesian aku tengok SMS diatas tu, dah nama kaki penipu, penipu jugak. Kalau orang yang kategori lurus bendul, kan dah terbeli reload tu.
Nota Kaki : tak layan SMS sampah camni.
Tuesday, December 14, 2010
Wedding : Faizal & Baiduri
Photo by : Rudy Iskandar | AKUreka Production
Contact :
Email : aku.akureka@gmail.com
Phone : +60178034340 / +60138220035
Monday, December 13, 2010
Teaser : Firdaus & Faziela
AKUReka PRoduction 2010 | Phone : +60138220035 for bookings
Email : aku.akureka@gmail.com
Thursday, December 9, 2010
Kenapa saya guna Full Frame DSLR
Assalamualaikum wbh dan salam sejahtera
Tentu korang nak tahu kenapa aku berkata sedemikian, harus diingati, entry ni bukan untuk meracun kepada anda yang memiliki DSLR yang ada crop factor untuk upgrade ke Full Frame.
antara sebab-sebab aku guna Full Frame dalam kerja Fotografi aku :
1- Lensa 50mm adalah 50mm dan bukan 50mm didarab dengan 1.6 atau 1.5 crop factor.
2- Depth of field daripada Full Frame lebih lemak berkrim.
3-Warna daripada Full Frame lebih menyerlah.
Tidak bermakna kamera DSLR anda yang ada crop factor tidak boleh menghasilkan imej yang menarik. dan yang paling penting
“ Bukan sebab peralatan kamera yang canggih membuat gambar anda lebih cantik tetapi orang yang mengambil gambar menggunakan kamera tersebut haruslah PANDAI menggunakan kamera tersebut walaupun kamera murah atau kualiti rendah”
jadi renung-renung, selamat mengambil gambar!