An evening at Kuching waterfront.
Showing posts with label Kuching Bloggers. Show all posts
Showing posts with label Kuching Bloggers. Show all posts
Saturday, March 28, 2015
Sunday, July 19, 2009
hilangnya para blogger
Salam,
aku sik tauklah, kenak para-para bloggers legend seperti Onggon, Audio, Oon nak nutup blog sidaknya..Aku pun sik faham, tapi apa-apa pun, all the best dengan sidaknya, semoga berbahagia ok!.
Memula dengan Onggon, dolok-dolok nang tricknya la..kali tok benar-benar nya nutup blog..lekak ya si Shahrul aka Oon molah entry fin. Kakya blog Audio aka pezal sekpat di akses, seolah-olah macam ilang.
As for me, aku memang sekda reason nak tutup blog aku. mun kitak orang nak tauk, aku registered blog aku semenjak jun 2004 dan entry-entry sebelum ya ku delete. jadi season 2 untuk blog aku bermula secara rasmi pada 19 April 2008. still aku masih berblog, sharing idea walaupun sekda orang nak komen entry aku. Still aku sekda rasa nak tutup blog.
Tapi apa pun, aku sik nganok, komen sapa-sapa yang nak tutup blog. cuma bila blog kita jadi glamour, mungkin kita rasa privacy kita terganggu. sebab ya aku sik publish semua benda peribadi aku dalam blog. Then again, ada sesetengah benda ku publish untuk sharing apa yang aku rasa. pi ku nanga patern onggon ngan oon ialah
"blog membawa banyak kesedihan dengan sidaknya"
Pasal si Audio tang ada ilang jak, ya ku sik taukla. mungkin sama reason kot, atau alasan dah berumah tangga?..hmm, banyak spekulasi keluar tok.
Nasiblah ada blog macam Su ijam, Heinsen, Pak Dukun, AmirFx dan lain-lain gik masih bertahan. mun dak tok nutup blog juak, sekpahal la, all the best juak ngan sidaknya.
walaupun aku tok bukan blogger yang ratingnya tinggi, still aku berbangga dapat bertemu dengan sesetengah blogger di majlis nikah audio (pezal) reya dan aku akan teruskan untuk berblog dan sharing story dengan tak orang.
peace no harm!
aku sik tauklah, kenak para-para bloggers legend seperti Onggon, Audio, Oon nak nutup blog sidaknya..Aku pun sik faham, tapi apa-apa pun, all the best dengan sidaknya, semoga berbahagia ok!.
Memula dengan Onggon, dolok-dolok nang tricknya la..kali tok benar-benar nya nutup blog..lekak ya si Shahrul aka Oon molah entry fin. Kakya blog Audio aka pezal sekpat di akses, seolah-olah macam ilang.
As for me, aku memang sekda reason nak tutup blog aku. mun kitak orang nak tauk, aku registered blog aku semenjak jun 2004 dan entry-entry sebelum ya ku delete. jadi season 2 untuk blog aku bermula secara rasmi pada 19 April 2008. still aku masih berblog, sharing idea walaupun sekda orang nak komen entry aku. Still aku sekda rasa nak tutup blog.
Tapi apa pun, aku sik nganok, komen sapa-sapa yang nak tutup blog. cuma bila blog kita jadi glamour, mungkin kita rasa privacy kita terganggu. sebab ya aku sik publish semua benda peribadi aku dalam blog. Then again, ada sesetengah benda ku publish untuk sharing apa yang aku rasa. pi ku nanga patern onggon ngan oon ialah
"blog membawa banyak kesedihan dengan sidaknya"
Pasal si Audio tang ada ilang jak, ya ku sik taukla. mungkin sama reason kot, atau alasan dah berumah tangga?..hmm, banyak spekulasi keluar tok.
Nasiblah ada blog macam Su ijam, Heinsen, Pak Dukun, AmirFx dan lain-lain gik masih bertahan. mun dak tok nutup blog juak, sekpahal la, all the best juak ngan sidaknya.
walaupun aku tok bukan blogger yang ratingnya tinggi, still aku berbangga dapat bertemu dengan sesetengah blogger di majlis nikah audio (pezal) reya dan aku akan teruskan untuk berblog dan sharing story dengan tak orang.
peace no harm!
*update :
statement daripada audio yang disiarkan di blog su ijam (http://macamkenal.blogspot.com)
Audio: Salam hormat semua. Memang saya terpaksa nutup blog saya atas faktor nak concentrate ngan kerja dan idup dah kawen tok ehek. Insyaallah,ada kelapangan suatu hari lak, saya akan kembali lagik. Harap ampun maap mun kiranya lamak2 tok kita berguro berplentei ada yang kecik ati whatsoever ehek. Saya masih boleh di hubungi di talian YM : optimusput@yahoo.com ehek XD
Thursday, March 26, 2009
Once..
Merdeka Palace and the cotton tree. The cotton were blooming last year (2008) and it was beautiful. Fine day it is and yeah, wish the cotton tree blooming again this year.
This picture was process in Adobe Lightroom 2 and Adobe Photoshop CS3. It was captured using CANON 400d DSLR with 12-24 Tokina ATX pro Lense. (wide angle)
p/s sorry for lack of post lately. quite busy with life.
Sunday, March 1, 2009
Potraiture session with Adey and Amir



Tired and it was fun. spontaneous idea, after relaxing at Bombay Masala at Taman Sukma. 3 Speedlite (flash) was used in this shooting. Nissin Di622 right and left which i cant remember the manual setting and triggered via on camera 420EX, 430EX (TTL mode) on board the 40d, 50d and 400d (CANON system). All image are experimental and do not compare it with some other photographer using proper strobe (lighting).
Thursday, January 15, 2009
Flood+Bloggers=News
Banjir dah pun berakhir, tapi yalah, kenak mok jaga-jaga di cuaca yang sik menentu tok. Anyway, dalam banjir tok, para-para sakura, eh bloggers telah memainkan peranannya dengan jaya sekali.
Report-report yang comprehensive, macam berita la ku maca siap ada gambar lagik. ya menunjukkan blog tok semakin ari semakin diterimak ramai sebagai bahan brita alternatif. Anyway, tahniah kepada para bloggers yang melaporkan kejadian banjir di Sarawak. salute you alls! and may the blogging force with you. eheks!
Report-report yang comprehensive, macam berita la ku maca siap ada gambar lagik. ya menunjukkan blog tok semakin ari semakin diterimak ramai sebagai bahan brita alternatif. Anyway, tahniah kepada para bloggers yang melaporkan kejadian banjir di Sarawak. salute you alls! and may the blogging force with you. eheks!
------------------------------------------------
The Flood that hit Kuching, seem over, but we all still in alerted mode just in case the flood return. Anyway, since the flood hit Kuching and other places, The Bloggers in Sarawak has played their role well reporting what was happening.
Comprehensive reports complete with picture, showing us that blog today can be a part of alternative news. Congratulations to the bloggers who reported the flood incident in Sarawak and I salute you!. Keep on blogging aight!
Comprehensive reports complete with picture, showing us that blog today can be a part of alternative news. Congratulations to the bloggers who reported the flood incident in Sarawak and I salute you!. Keep on blogging aight!
Subscribe to:
Posts (Atom)