Monday, November 2, 2009

Night @Kuching City

satok nite

Satok Panorama (actually i have to boost to ISO 3200 to get faster shutter. some tweaking in adobe lightroom and Photoshop, voila!)

Satok malam ari lah, sik banyak motor lalu, ISO boost 3200, ator sikit-sikit lam Photoshop ngan Lightroom alu jadilah sigek gambar.

_MG_8194

Merdeka Palace @nite from Sarawak Museaum (ISO 100, 30 Second exposure)

Gambar merdeka palace malam ari, dari bukit rah muzium sarawak ya bah.

_MG_8198

Central Police Station (ISO 100, 30 second exposure)

Balai Polis central, ku kat depan opis resident ku ngambik gambar tok.

_MG_8214

Satok Light Trail (ISO 100, 30 Second exposure) mind the smudge on the lamp as i didnt notice any smudge and I realize it after i put my camera in the bag.

Satok malam ari, ada kotor sikit rah lampo ya eh, rah lense ku kotor sebenarnya, sik ku prasan waktu ku ngambik gambar tok.

All picture was shot with CANON 40d with 18-55 IS kit lense with some cheap tripod.

Gambar diambik pakei CANON 40d dengan kit lense ajak, sapa madah kit lense sik cukup bagus sebab murah gilak, ku nampar kei kit lense..huhuhu. mun dibanding ngan lense L memang la jauh gilak beza, macam langit ngan bumi. so, sebagai jurugambar, ko kenaklah maksimumkan penggunaan alatan yang sedia ada walaupun ada limit.

13 comments:

f.loren said...

nang lah. rudy bengunan

Faizal n Fashitah said...

Yobihh alu rinduu ku ngan Kuching eh :(

Ani Inherown said...

hmmmmmm panorama mesti k adobe lightroom oh... ok then

KHaiRuL aNTaSHa said...

yohhhh..kacakkkk..best eh mun ada kamera kedak ktk..

Rudy said...

Farah,
aie.begunan..ehehhehe

FnF,
xpa ko tangar gambar jak..

wanie,
Panorama kitak polah pakei Photoshop. ada juak program lain yang boleh molah..Lightroom just for editing jak.

Khaisha.
ehehehe..beli sigek nun..huhuhu..

Willie a.k.a Reptoz said...

Rudy madah "All picture was shot in CANON 40d with 18-55 IS kit lense with some cheap tripod."

Bro aku setuju bro. Tauk sik, walaupun aku ada 3 igek lens, aku gik suka makey Kit Lens. By kgambar aku makey kit lens sebenarnya. Lagi pun, aku bangga bila sidak pro photogrpaher komen dalam majalah digital madah kit lens ku pakey kinek tok, paling bagus antara entry level DSLR. Hahahah.

p/s : Tripod ku pun gik cheap. Hahahaha

edzura said...

hahaha chanteklaaaaa

aya_snooter said...

kacak eh..ehe..kmk lom ada kesempatan nak shot2 kedak tok..ehek! sik kisah la pake tripod murah pun, gus ada daripada sekda nak? ehehekkk

AmirFX said...

Paling kacak gmbr balai polis ya... Terserlah kaler biru... Ehemm.. Aku bukanlah fanatik chelsea.. Hahaaa...

Su iJamm said...

nice nice ..try ambik gamba lampu rah rmh mek urg gik klk..

dukunlintah plk said...

coba takrang nanggar gambar 2nd bengunan MP ya.. tanggar rah penjan tingkat 12 ya.. pa d polah nya duak ya kah?.. kahkahkah.. haihh ngereco :p

Titil said...

Ya Rabbi. Lamak dah sik nyenep gamba sia sitok eh. Arum bulak, rupa kemre pun sik ingat dah agik.

Redbloodsnow said...

ishhh..nang kacak la suma pic di snap tak ya rudy. dahlah edit pun nice. thumbs up :)