Thursday, December 4, 2008

The smiling Moon over Putrajaya




Gambar di ambil di Putrajaya.



Fenomena cakrewala yang jarang kita saksikan Planet Zuhrah dan Musytari dan bulan sabit dalam kedudukan seperti muka. Alhamdullilah, saya sendiri sempat tengok fenomena ini yang dikatakan 5 tahun sekali. Subhanallah memang cantik sekali rupanya. Mula-mula memang tak perasan, tengok menda ni. tiba-tiba kawan tegur, bulan seolah tersenyum kepada saya. lalu saya keluarkan kamera dan abadikan imej ini walaupun ada gegaran sedikit kerana tidak ada memiliki tripod dan bergantung sepenuhnya kepada teknologi IS (CANON)



--------------------------------->



yah, camtok, kawanku negor eh, kacak bulan macam orang senyum. aku pagik, terus ngeluar kamera, snap-snap. heehe . walaupun ada 18-55 jak time ya. toklah imej yang sempat dirakam . planet musytari, zuhrah ngan bulan. subhanallah nang kacak. nasib KWANON ku ada IS x la teruk gilak imej tok..boleh ditanggar.

6 comments:

Khairul Onggon said...

Sayang eh sik embak tripod.. mundak mesti gempaq.. untung bulan ya senyum kat ko Di.. mun nya kobek ko mcney?? lariiikkkk.....

Willie a.k.a Reptoz said...

Yo bro. aku ingat u di kuching? camney boleh laju gi putrajaya? Tapi syg sekali gambar ya sik jelas gilak.

Rudy Iskandar said...

krol, nya senyum sebab nya tauk bah esok S (2Hb ya) S bepindah ngan aku..larikkk....

Willie,
memang kat Kch. ariya tebeling ke Putrajaya jap...ada taklimat. yala..ada Tele Lense super duper long maveles lah

cik_ah82 said...

alo..
salam perkenalan..
camana sudah dapat gerek onggon si S itu?hehe..
sy ada juak bah tangkap bulan senyum tu..tp bila di skrin camera S saya, sik nampak senyum tu bah..ayoyai..

Rudy Iskandar said...

alo cik ah

sudah dapat si S.. :D

bunga said...

best eyhh....mun kmk alu blurr..mesti lam palak mek "planet ya kah??" hehe..