Sunday, August 16, 2009

Photography Talk with Unitar

Salam,

Hari Sabtu lepas, Leika Gago Photography telah menghadiri satu “talk” photography anjuran U.M.A.C (Unitar Music & Art Club) yang bertempat di Wisma Mornie. Fuh, rasa sehari sebelum memberi talk tersebut,aku rasa berdebar-debar, nervous dan sewaktu dengannya. Mana taknya, berdepan dengan audiens, walaupun kita tahu apa yang nak dicakapkan.

Ok, Majlis bermula pada pada pukul 9.00 pagi dengan sesi ice breaking. Oh ya, tajuk”talk” tesebut adalah “back to basic” di mana, kita orang mengajar para peserta teknik-teknik mengambil gambar menggunakan kamera (kompak, handphone. DSLR tak terlibat langsung walaupun ada peserta yang bawak DSLR)

Ok, aku sendiri menyampaikan topik Komposisi dan Framing dan cara-cara memegang kamera dengan lebih baik (pegang kamera pun ada teknik beb!)

Untuk sesi praktikal pulak, kami telah memberikan tajuk creative potrait kepada para peserta sesi outing diadakan di sekitar muzium, bangunan unitar.

Sesi “talk” tamat kira-kira jam 5.30 petang dan, para peserta amat gembira sekali dengan talk ni. Insyallah kita akan buat lagi dengan pihak Unitar dan kali ni lebih gempak!

oklah, layan je gambar-gambar dibawah ni.

 

IMG_1905

para peserta dan Team Leika Gago Photography bergambar kenangan dihadapan Wisma Mornie

IMG_9666

Dalam kelas beb! lepas sesi ice breaking, nervous aku pun hilang. Leeyas tersenyum kat hujung sebelah kiri tu.

IMG_9670

Madey meminta 2 orang peserta untuk sesi demonstrasi

IMG_9643 Adey sedang memberi lecture.

IMG_9661

Aku dengan slide aku..hahahaha

IMG_9720

IMG_9758

antara gelagat para peserta di mana aku suruh pose untuk kamera. heheehe…

5 comments:

Willie a.k.a Reptoz said...

Kacak. Bagus ada talk kedak ya. Kelak mun aku organise di tempat aku, boleh ku invite korang juak. ahaks!

AmirFX said...

Best ehhh... Ada gik program cemya mok join kelak boleh ka??

Rudy Iskandar said...

willie,
Knowledge sharing session bah.. :D

amir,
insyallah akan ada lagik...boleh apa salahnya mun ada...

SEN said...

wah..ada talk..gempak rudy tok..

dukunlintahplk said...

yahhh curless kau dah boleh merik talk.. caya lah brader :)