Monday, August 3, 2009

Photoshoot bersama Lady Kiki

Salam uolls,

Oklah, Hari ahad lepas, aku bersama Madey, Leeyas, Adey+Mem dan Lady Kiki membuat sedikit photoshoot. Lama tak buat photoshoot bersama Lady Kiki kita ni. Ini sebahagian gambar yang diambil pada hari tersebut.

Objektif photoshoot kali ini adalah untuk mendapatkan bokeh lampu yang bersinar dan menggunakan aperture sebesar mungkin.

Aku hanya guna Lense 50mm 1.8 dan 70-200 2.8 je buat photoshoot ni. kesemua gambar diambil menggunakan aperture 2.8. Kalo ko cakap x cantik,tak lawa, sukati korang ler. sebab, kalo “newbie” memang gerenti banyak cakap dan mengomel daripada nak berxperiment dan buat sendiri.

Yang aku tahu, objektif dan ujikaji photoshoot kali ni berjaya sebab mencapai objektif, lain kali boleh buat “kaw-kaw punyerr”.

Editing aku belasah secukup rasa dalam AdobePhotoshop dan Lightroom. Ok layannkann aje lah gambar-gambar dibawah ni.

Oh, kalo korang berminat nak join jika ada sesi photoshoot lagi di masa akan datang (pastinya akan ada lagi) korang boleh le email kat aku iskandariah45@gmail.com

Ok cukup ku ngerepak* layaannnn

*ngerepak – membebel

Pose ala-ala manja gitewww..

Tengah fikir ape tu?

Pose istimewa giteww

Yang ni pulak, ala-ala filem punya editing

yang pulak ntah pape jelah aku, aku hentam ikut sukahati aku edit gambar ni.

yang ni pulak, bukan kat studio beb!, ni kat lokasi.

14 comments:

AmirFX said...

wahhhh... best ehhh.. paling kacak gmbr #4 ya... Nway, model tak urg ya nang terer posing juak.. haha... Next time mok join juak lah...

SEN said...

aok..aku pun mok join juak..biar aku dgn amer jak jadi model heheh..

dukunlintahplk said...

nice.. ku nang suka juak eksperimen ngambik gambar makei aparture besar.. tapi susah mok dapat gambar yg umphh menjadi.. susah mok main ngan lighting..

Rudy Iskandar said...

Amir,

boleh aja..sound jak...heehhehe

Sen,

boleh join jak..lak ku nyuruh amir kei costum panda...hehehehe

Dukun aka Tarabas
dapat ambik kei aperture besar..lighting kena adjust la..you can maa...hehehe

Tia said...

kac... anakku jadi model, boleh? ha ha ha...

Sony Arbi said...

nice shot bro..well done..mun aku d kch mok aku join ktkorg..apakn daya kmkorg tok d sarikei...hehhehe

Ms Tikot said...

Group Leika Gago mun ngambar nang kacak, kmk maok juak. Hehehe

IsBoY'z ZeA said...

nang bez pics ktkorg ya... mun nak carik model g padah jak... hehhehe

Rudy Iskandar said...

mama,ok jak.mun mauk sound jak...

sony,xpa bro..mun da trn kch calling-calling jak k.

Ms.tikots, contact-contact jak :)

IsBoY'z ZeA, ngoffer jadi model ka :)..

Willie a.k.a Reptoz said...

Ambik gambar aku juak. Kekekeke

Rudy Iskandar said...

Willie, boley juak. :D

Ani Inherown said...

kacak2

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

gus amik gmbr kmk... gmbr kmk 2 bunga tiga sen empat til... ehekzzzzzz... meriah apa gmbr ya klak...

xookx said...

model kacak ya hehehe